Foto: Henrik Hansson


fredag 1 januari 2016

Gott nytt 2016

Vilken dag och vilket avslut. Under hela dagen varvades kloka beslut för att Katching inte skulle bli rädd för smällare, med att tvätta sjukt mycket kläder inför Emils domarhelg i Sthlm, samt fixa mat inför kvällens supé. Barnen lekte mycket med varandra samt började se på ngn film. Jag gick från superpeppad till sentimental under hela dagen, jag gladdes åt allt jag fått uppleva under 2015 men sörjde även en del saker som inte varit lika givande. Att alltid sträva framåt är något jag alltid levt med visserligen kan jag älta rätt bra saker som inte gått bra men jag tycker själv att jag förbättrats en hel del angående detta. Jag började drömma om den trädgård jag en gång vandrade i på vår gård, hur jag pysslade och gladdes åt varje gröda och varje frö även om det var mycket jobb och slit. Jag fick en sådan känsla att jag började rita upp min drömträdgård igen för även om det är mycket jobb med en trädgård så är det nog en del av mig trots allt. Ritningen har jag tagit kort på men gömt för att inte sätta press eller skapa panik över ett "måste", men kanske är 2016 året då första spadtaget tas för att påbörja vår magiska trädgård?

Mat... Ja mat har hög prio i vår familj och det känner jag när jag försöker hitta kläder, oj oj vilken god mat Lars alltid fixar lika så denna dag. Min karaktär är dock helt värdelös så mängden jag trycker i mig är självfallet felet till min "trånga" garderob, men det är tiden mellan nyår och jul som räknas ;-) tillbaka till kvällens goda meny, Vi ändrade efterrätten dock i år MEN där var vi alla överens att glass au four (eller hur det stavas) ska vi nog ha 2016 igen.
Lite JVM, Bingolotto med 2 x 100:- i vinst, Grevinnan och betjänten, Minionfilm, skypa med Kiley som jobbade, små sovandes i soffan, komma in i andra andningen igen och konstatera att vi ännu en gång firade in året tillsammans med ett stort leende. Katching sov hela kvällen i soffan och märkte inte ens att några smällde raketer oerhört nära oss, det bådar gott.
Något seg och trött idag, men efter att vi lämnat iväg Emil för domarcupshelg i Sthlm kl. 13:00 så kanske det blir en tuppis :-)
Ha en fortsatt bra dag och ett magiskt år!

Älsklingen förbereder plankorna
 Det som ska vara på plankorna
Fördrinken
Alltid lika kul att fixa dessa drinkar
Förrätt: 
gul paprikasoppa med skaldjurssallad med avokado och rostat lantbröd.
Varmrätt:
Plankstek med klassiska tillbehör
Keylimepaj och chokladmousse
Resterna ;-)
 Jag och klumpeduns i soffan
JVM och mys
Tre friska barn som skålar in det nya året
 En sovande hjälte som fixade kvällen galant. Blev inget foto på min älskade man - något jag måste bli bättre på.
Har fått avslag på min tanke om att ha gran året om.... Så nu börjar nerräkningen innan dessa vackra pynt ska ner i en låda.

Inga kommentarer: