Foto: Henrik Hansson


torsdag 31 december 2015

Min dag - min julklapp

Av barnen och Lars fick jag i julklapp en "egen dag" som jag fick välja vad jag ville göra på men att den skulle avslutas med att 19:30 skulle vi se filmen En man som heter Ove. 
Jag valde amerikanska pannkakor och äggröra till frukost, indiska köttbullar till lunch och pinnmat (krabba och champinjoner) till middag vansinnigt gott och lyxigt. Av aktiviteter så blev det att cykla till ett avsnitt av Fröken Frimans krig 
Fotbad och slappa. Sedan att åka till stugan för att bara för att vi kan. Se på junior-VM med familjen samtidigt målade Emma mina naglar på fingrarna och tårna, lyxigt.
Väl på bion var det kö för att komma in, och hela lokalen fylldes, jag tror nästan att inte alla kom in för nu har de lagt ut att det blir en extra föreställning den 2/1. 
En fantastisk film som gav både tårar och skratt samt eftertänksam. Den är från 11 år så det var lite svårt för Eric att förstå alla skämt men han var tapper. Det var egentligen bara en scen jag saknade från boken och det får vi säga är bra med tanke på att man ofta blir besviken att se en film efter att man läst boken.
Hittade inte boken i min bokhylla över lästa böcker så antar att jag lånat ut den. Du som har den se till att du läser ut den och sedan lämnar tillbaka den för jag vill gärna läsa den igen samt ge barnen en chans att läsa den (hihi nu lät jag som Ove) Jag har även gillat Fredrik Backmans andra böcker om mormor och om Britt-Marie (underbar humor och budskap) ett bra avslut på ett fullspäckat år - när man tittar tillbaka på 2015 så förstår jag knappt hur man kan få uppleva så mycket under ett och samma år - har en önskan att 2016 låter mig njuta av det jag upplevt och inte vara lika fylld med olika upptåg. Men risken är att  livet kommer rulla på i samma fart och då kommer mitt mål vara att sänka tempot på "onödiga" saker utan lägga fokus på en harmonisk familj.

    Tiger ligger gärna under granen
   Mysbild 
    Fotbad 
   Nagelfix
   Kattmys
   Vackra tomtar
   Biomys 

Inga kommentarer: