Foto: Henrik Hansson


onsdag 30 december 2015

En dag fylld av olika saker

Tisdagen den 29:e blev en välfylld dag även om det kändes som att det skulle bli en kojdag.
Emil åkte på träning vid 8:30 och där blev han en stund samt efter åkte han till en kompis. Emma hade återigen en nattgäst och dessa damer hörde jag fnittra innan jag somnade på måndag kväll så de var uppe först klockan 11 för frukost. Eric kom ner till oss rätt tidigt pga en dröm men även för att han skulle få åka allmänhetens på skridskor med två kompisar från 10:30-12:00 och sedan följa med dem hem för att leka till klockan 15:00. Förväntansfull.

Jag och Katching hade våra duster under dagen. han blir som tokig efter att man gått en kort promenad med honom. Han skäller och hoppar och beter sig allmänt drygt. Vore man hundrädd så skulle man uppleva honom som helt odresserad. Efter att han haft dessa skin, så bara går han och lägger sig och tvärsomnar.... Så himla onödigt, precis som ett övertrött barn ni vet. Förstår inte varför de måste bli det eftersom hela deras liv går ut på att de kan vila när de vill.

Hur som helst - lite ändrad tågordning gjorde att jag cyklade på förmiddagen med att påbörja se på serien om Fröken Fridman. Har helt missat att det funnits avsnitt från säsong 1 och för att kunna se de som går på tv nu så vill jag helst ha lite koll innan, har sett flera som följer denna serie via FB och det har gjort mig nyfiken. Så en timmes cykeltur blev det innan Lars stack ut på en löptur för att efter det packa bilen för att hämta Eric, kasta sopor på stora tippen, handla och hämta julklapparna från CDON ( tjoho äntligen kom dessa klappar)
Eftersom morgonjulklappsfilmen inte blev pga postgången så såg vi den under eftermiddagen samtidigt som vi lyxade med lite julfika. Filmen Insidan ut såg vi i USA på vår första drive in och det var mäktigt på många sätt och det är även det julgranspyntet som förnyat vår gran i år. Även denna gång kom tårarna under filmen och Emma som somnade under filmen i somras blev glad att få se hela.

Kvällen innebar att alla mänskliga grabbar åkte på hockey och vi övriga blev kvar, eftersom vi inte lärt Katching att vara själv utan att äta upp tomtar, kläder, bordsben etc och att kylan gjorde det svårt att ha honom i Lars bil så blev vi kvar. Inget Emma sörjde eftersom hon fick ladda ner ett hästspel på L dator och oj vilken lycka. Jag körde mitt "återanvändajulmaten" tema och gjorde Gotlänsk saffranspannkaka av julgröten. En rätt som fick underkänt av Lars på ide'stadiet men som jag var allt för nyfiken på för att inte prova. Med hjälp av laktosfri grädde blev det en trevlig kvällsmat för mig och Emma. Vansinnigt mäktigt och även om grabbarna testade när de kom hem så blev det minst lika mycket kvar som innan, vilket gjorde att min återvinning blev liksom status que. Ja ja, alltid kul att testa. Tv- mässigt så var det inget kul alls på tvn vilket gjorde att jag klickade runt mellan flera olika program under kvällen, tror jag sett snuttar av fyra olika program ända tills grabbarna kom hem för då blev den slutet av Snuten i Hollywood 2.

Idag ska jag få min julklapp. Hela dagen är upp till mig med vad vi gör och vad vi äter men den avslutas med bio, En man som heter Ove (en bok som jag skrattade mycket åt när jag läste den) hör hur Lars fixar amerikanska pannkakor just nu, vilket jag önskat till frukost - men innan blev jag serverad kaffe på säng såklart.

   Eric och Katching på morgonen 
   Alltså posten!!! Dessa kort kom igår    men postades innan den 16:e 
   Saffranspannkaka
   Grabbarna på hockey
   IT-Emma
   Han sover gött på kvällen
Älskar denna vy, inte bara för att K ligger och sover utan just granen, spisen och tomtetavlan. Har många kort från denna vinkel varje år och blir lika glad varje gång. Vi borde ha en gran där året om som lyste med sina vackra pynt med minnen. I år blev det även en ljusslinga på spisen vilket förgyllde rummet ännu mera.

Inga kommentarer: