Foto: Henrik Hansson


onsdag 28 oktober 2015

Vad snabbt man glömmer

Vi är nu inne på tredje dagen med valp och sablar vad snabbt man glömmer hur det var. Det är i runda slängar 16 år sedan vi senast hade en valp och jag måste erkänna att jag glömt oerhört mycket från den tiden. All den tid som vi spenderade på golvet har jag helt glömt bort (Lars minns den dock väl) dessa nätter där man har en valp sovandes nära minns jag inte heller (Lars minns dem dock väl) allt detta är tvärmysigt men jag minns inte att jag var så trött hela tiden!!!! Jag känner mig precis som när jag hade fött våra tre barn, totalt mosig i huvudet, lite lätt huvudvärk men kämpandes med vardagen eftersom livet rullar på och går inte att ändra på. Barnen måste ha lunch mm oavsett om man fått en valp eller inte. Min kropp är också öm av att sova på det hårda golvet vilket mina höfter känner av extra väl = mina löparknän kommer bli varse OM jag någon gång denna vecka orkar träna för just nu är det enbart valp och fixa vardagen som gäller, allt annat är bara att glömma en stund framöver.

Katching är en oerhört mysig krabat, han är precis som alla andra valpar när det gäller att upptäcka saker med sin mun - men han är precis så mysig som man kan önska sig när han ska sova/ vila. Han söker närhet och blir oerhört lugn av att somna med sin kropp lutandes mot våra ben - mysigt. 
Man får enkelt öva mindfullness dessa dagar och att leva i nuet, för allt annat är att glömma (apsvårt när man har en hel del jobbrelaterat att fixa efter två veckor borta samt lov!!!!) ska göra mitt bästa när det gäller att "skylla" på vår goding när jag inte hunnit göra vissa saker, får se hur föräldrar, kollegor och chef tar emot mina ursäkter ;-)

Men som sagt, snacka om att man glömmer fort hur det var att ha en 8 veckors valp - men ack så härligt!

   Utforskar baksidan
Hmm måste jag komma till dig när du ropar?
   Okej då...
    Kaffe, spännande
   Leksaker är skoj
   Men sova är allt bäst
   Helst på någons ben
    Eller nästan i knät - vill vara nära!

Inga kommentarer: