Foto: Henrik Hansson


torsdag 29 oktober 2015

En riktig myspojke vår piraya ;-)

Natten till torsdag blev mycket bättre och att få ligga på en madrass gjorde att jag fick det bekvämt, något som även Katching gillade. Vi sov riktigt ok från 02:00 och fram till dess så var det nog enbart jag som låg och filosoferade över ditten och datten - är ännu inte bra på att släppa alla måsten, men kommer att få öva på detta varje dag. Så när vi vaknade runt klockan 06:00 så var känslan oerhört skön. K hade då inte varit ute och rastats sedan klockan 21:30.... Vilken duktig kille!!
Hela dagen var i god harmoni och det gjorde såklart att vår nykomling höll sig i bra form. Att springa på gården och hoppa i löv var en rolig lek för K och att ha honom lös på gården samtidigt som man ibland kallar in honom känns lyxigt, brukar vara nojig och se faror över att ha ett djur lös även om vi har ett staket - men just nu känner jag mig hoppfull och modig.
På eftermiddagen åkte mor och far hem till Malung, de hjälpte mig igår med skjuts till ridning och hockey för E2&E3. Så idag på väg hem till Malung lämnade de E3 hos kompisen Mats i Grytnäs -TACK! Vi andra laddade för en biltur till Insjön där e1 hade linskoll. Första bilturen för Katching var som väntat lite pipig. Jag stannade vid sopstationen i Tibble för att kasta lite skräp och då öppnade jag bakluckan och under den tiden så lugnade K ner sig och efter det så slutade han pipa och resan till Insjön blev riktigt lugn. Han visade en rädd sida när vi ville rasta honom och den tänkta rastningen uteblev. Hemresan gick bra och vi stannade och tankade bilen på vägen hem- en lyckad biltur skulle jag vilja säga.
Just nu sover Lars och Katching i vårt sovrum så hur denna natt blir är svår att säga - men risken är väl att han kommer behöva vara vaken när jag vill sova :-P

   Mysigt att sova i säng
    Mysis
   Somna där under förmiddagen 
    Testar att sitta i Emils knä
   Lilleman i stora buren 
   Buren passade i min bil också 
   Grabbarna grus, somnade vid 20:30

1 kommentar:

Kryck sa...

Åhh va mysigt !!!