Foto: Henrik Hansson


lördag 31 oktober 2015

Hur ska vi lösa det rent praktiskt?

En fråga som jag faktiskt fått av flera när vi nämnt att vi skulle skaffa valp igen. Detta är en liten nöt att knäcka men vi har en tanke och kommer testa oss fram och lösa det allt eftersom vi stöter på patrull. Jag har varit ledig denna vecka från mitt jobb, vilket varit toppen. Jag har funnits med och skapat rutiner och trygghet för vår lille krabat, sovandes på golvet bland annat.
Nästa vecka och veckan efter det är Lars ledig från jobb så när som på en föreläsningturne' i södra Sverige. Dessa dagar var planen att Katching skulle varit med honom men det är han inte redo för utan där blev det hjälp från mina föräldrar som åker till oss på tisdagen och pysslar så att även deras vardag fungerar men att jag får möjlighet att jobba lite samt fixa lite träningar till barnen i mesta möjligaste mån. Tack mamma och pappa för att ni finns och hjälper till när det behövs, ovärderligt och underbart!
Annars är vårt mål att Katching ska bli Lars "andre man, sekreterare" kalla det vad ni vill. K ska vara med L på sitt jobb och att Lars anpassar sina dagar, aktiviteter och möten med tanke på att vi har en valp som inte kan vara hemma själv. 
Jag har kortare dagar på måndagar och fredagar så dessa dagar blir det säkert så att Lars får jobba eftermiddag och kväll utifall han behöver tid "utan" hund. Tisdag - torsdag slutar jag 17:00 respektive 16:30 vilket gör att dessa dagar litar vi på att Lars sköter allt vad gäller hund Tills jag kommer hem så vi kan dela på det. Vi får ta en vecka i taget och låta dagarna visa om vi tänker rätt och kan fortsätta enligt planen. Det är ju inte första gången någon skaffar hund så det borde fungera för oss med eftersom det har gjort det för så många andra.

Hoppas verkligen att vår tanke går att få igenom och att vår trotjänare blir så följsam och förståndig som vi tänkt - för då kommer det bli en underbar vän att ha med sig och träffa varje dag. Nu är det hårt och fokuserat jobb i ca 1-1,5 år innan vi kan skörda frukten av vårt målmedvetna jobb.

   Frös i bilen så fick värme av syrran 
   Även brorsan men han spelade mest
Tiger e vansinnigt nyfiken, vill vara nära
Gärna i buren, om han törs gå in vill säga

Inga kommentarer: