Foto: Henrik Hansson


onsdag 16 december 2015

Redan onsdag

Alla dagar passerar med en väldig fart och den tänkta julstämningen har inte kommit alls. Min vanliga iver att Ta fram tomtar, pynt och byta gardiner är som bortblåst - det känns bara drygt. Gillar inte att känna så för december är min bästa månad och så vill jag även att mina barn ska känna. Mina tankar på julafton, mat och julklappar har jag lagt till att det måste jag fixa den 22-23 december för just nu är jag mest taxi och middagsfixare. Barnens aktiviteter dessa dagar går nämligen hand i hand och man får ingen tid att fixa något däremellan även om man planerar minutiöst och ordentligt - inte ens ett fjuttigt cykelpass eller testa nya löparskorna går att klämma in OM man inte ska göra det efter kl. 21 när barnen sover eller innan 6:00 när de inte vaknat (den orken finns inte just nu)
Idag är det volleybolldag på jobbet för år 9, efter det är det ridning för Emma, handla dricka till hennes klassfest på kvällen, skjutsa Eric på hockey, hämta Emma från ridning för att skjutsa henne på klassfest, hämta Eric på hockey, hem och fixa middag innan jag åter ska hämta Emma på klassfest och slutligen få hem Emil från hockeyträning ;-) 
Att jag igår fixade knäck och ischoklad med de två yngsta samtidigt som Emil var på middag med ett gäng domare är lite kors i taket - men härligt att vi gjorde. Nu är det dax att väcka alla för om 50 minuter lämnar bilen Ullvi för ännu en dag.

Bilder från söndagens julmarknad i Insjön




   Bästa knäckfixaren
Hög fokus
Även ischoklad

1 kommentar:

Kryck sa...

Snälla underbara Tina
Är själv inget proffs så jag borde hålla tyst men jag väljer att viska " du kör slut på dig själv finaste vän"
Var rädd om dig fast jag vet att du skulle gå (och går) genom eld för de dina ❤️❤️❤️